Rallihuvilistele sobib kihutamiseks igasugune sõiduk, millel rattad all ja mootor peal. Seetõttu on maailmas muruniidukite võidu sõitmine kiirelt populaarsust koguv. Nii ka Eestis on ametlik kestvuskrossi sari iga aastaga järjest suuremaks kasvanud.

Seda 1973. aastal alguse saanud isemoodi spordiala viljeletakse Eestis juba alates 2012. aastast, mil loodi Murutraktorite Liiga, mis ühendab kõiki selle motospordi huvilisi. 

Murutraktorite kestvuskrossil osalemiseks tuleb valida sobiv võistlusklass - standard või vaba. Mõlemas klassis peab ohutuse eesmärgil olema niitmistera eemaldatud, kasutama peab originaalraami ja sõiduk peab välja nägema muruniiduki moodi. Standardklassis tohib kasutada vaid tehasemootorit ja roolisüsteemi, vabaklassis on lubatud erinevad modifikatsiooonid

Eestis sai murutraktorite kestvuskross alguse 2009. aastal Alansil toimunud Mailaadal, kus laadaliste lõbustamiseks murutraktoritega heinamaal kihutati. Kui esimestel aastatel sõideti Soome reeglite järgi, siis nüüdseks on välja kujunenud ametlikud reeglid spetsiaalselt Eesti jaoks.

Eesti ametlikuks võistlusformaadiks on 3 tundi pausideta sõitu. Murutraktorite remontimine ja tankimine toimub võistluse ajast. Võistlusrajaks võib olla nii asfalt, põllumaa, krossirada, jäärada kui nende kombinatsioon, sõidetakse kõigil neljal aastaajal. Raja pikkus on enamasti 400-800 meetrit. Eestis on võistlevaid meeskondi 10-20 vahel, neist osad ainult naisliikmetega ning sel aastal peaks liituma ka ainult alaealistest koosnev võistlustiim. Üldjuhul on iga võistlusmasina kohta 2-3 sõitjat.

Mehka ja Briggs&Stratton otsustasid sel hooajal toetada Siiri Karjust (murutraktorite kestvuskrossi 2017. aasta standardklassi võitja) uue Briggs&Strattoni mootoriga, et sõit muutuks kiiremaks ning saaks keskenduda sõidule ja sõidu nautimisele. Kuna Siirit tabas selle hooaja algul ebaõnn, mis päädis mootori kokkujooksmisega, siis oli tal kevadel kiiresti tarvis mootorit, mis vastaks standardklassis võistlevate murutraktorite mootori nõuetele - 

Mootor ühesilindriline, kuni 360 cc (22 ci) vertikaal väntvõlliga mootor ja karburaator, peavad olema
murutraktori standardseadmed (standardklassi mootorile vastav sama tootjafirma karburaator). Pöörete
piiraja eemaldamine lubatud. Mootori tuunimine (originaalmootori karter, silindripea asendamine, klapid,
klapipuksid, vedrud, nookurid, keps, kolb koos rõngastega, nukkvõll, väntvõll, hooratas, jahutussüsteem)
keelatud. Surveaste vaba. Lubatud klapitaldrikute vahetamine. Süütemomendi muutmine lubatud,
säilima peab originaalsüüte süsteem. Sisse- ja väljalaskekanalid vaba. Lubatud kasutada sportõhufiltrit.

Mehka ja Briggs&Strattoni poolt uus mootor

Koostöös Briggs&Strattoniga leidsime sobiva mootori, mis on Siiril aidanud selleks hooajaks mootoriprobleemid lahendada.

Murutraktorite liiga võistluskalender on allpool toodud ning soovitame minna alaga tutvuma, mine tea, hakkab veel pisik külge.

Murutraktorite liiga kalender